Bee-Bot

 

Bee-Bot is een robot in de vorm van een vrolijke bij. Het kind leert spelenderwijs te denken in stappen, tellen, vooruit denken en de robot te programmeren met een algoritme. Programmeren doe je met de knoppen bovenop. De bij is robuust en geschikt voor de allerkleinsten. Beleef samen avonturen met Bee-Bot op de themamat: boerderij of schateiland. Leer schrijven op de ABC-mat en varieer eindeloos met de transparante mat.
 
De Bee-Bot is te programmeren met knoppen bovenop.
De Cubetto is een aaibare robot die met blokjes op een programmeerbord is te besturen.

Cubetto

 

Cubetto is een mooi vormgegeven houten robot die je instructies geeft via een programmeerbord met richtingblokjes. Op het bord kan het kind goed zien wat het geprogrammeerd heeft. Met behulp van opdrachtenboekjes in drie niveaus, leren kinderen in groep 2 en 3 steeds complexere codes te programmeren. Zo leren ze zelfs een functie te gebruiken. En om het logisch denken nog verder te prikkelen, zijn er de opdrachten met de Logic Blocks voor groep 4.

 

 

 

 

Pro-Bot

 

Pro-Bot is een robot met heel veel mogelijkheden, in de vorm van een auto. Rijd een Rally op de rallymat of beleef mooie momenten in het pretpark op de pretparkmat, of teken figuren op papier. In groep 4 en 5 leren kinderen stapsgewijs programmeren: herhalingen, procedures, hoeken berekenen, enzovoort. De code die ze invoeren blijft zichtbaar op de display. En uiteindelijk leren ze de robot te laten reageren op zijn omgeving met de lichtsensor en de sensoren in de bumpers.

 

 

Probot programmeerbare robot voor groep 4
Ozobot programmeerbaar via kleurcodes en Ozoblockly.com

Ozobot

 

Ozobot is een klein robotje die grootse dingen kan. Hij volgt lijnen op papier, waar je hem instructies geeft met kleurcodes. En met het online programma Ozoblockly leren kinderen in groep 5 al te denken in patronen en werken met herhalingen. In groep 6 borduren ze hierop voort en leren te werken met variabelen, functies en voorwaarden. Met als eindresultaat: programmeur in de dop. 

 

 

 

 

Dash

Dash is een levendige robot die menig kinderhart weet te raken. Dankzij de vele sensoren kan de robot communiceren met zijn omgeving. De robot programmeer je via apps op een tablet of de nieuwste chromebooks. Door het gebruik van verschillende apps, leren kinderen vanaf groep 4 spelenderwijs te programmeren, zodat ze in groep 6 kunnen werken met functies, voorwaarden en variabelen. Met extra's als een ballenschieter of vriendje Dot, is het werken met Dash helemaal een feest.
Thymio is een programmeerbare robot met veel sensore en is zowel via Blockly als textprogramming te programmeren.

Thymio

 

Thymio is een heel veelzijdige robot die je programmeert in verschillende omgevingen. Omdat je kunt starten met een visueel programma en daarna programmeert met een blockly-programma, werk je stapsgewijs toe naar het programmeren in Java-Script. De robot heeft veel sensoren, waardoor hij van alles kan: reageren op objecten, lijnen volgen, balanceren op een bal, reageren op geluid, enzovoort. Goed geschikt voor geavanceerd programmeerwerk in groep 7 en 8. Creatief aan de slag kan ook: bouwen met lego op Thymio, de wielen gebruiken als motor of tekenen op papier.